onsdag 20 mars 2013

Lego Mindstorm - Dagbok 2



Räddningsuppdraget i fredags:

Vi skulle starta på startlinjen och vår robot skulle vara så nära lego gubben som vi kallade Christer fugelsang. Det var målet. Om roboten hade kör över gubben så hade man ej klarat målet och då var han ”död”.

Vi jobbade i små grupper och jag jobbade med Clara, Michelle och Amanda. Vi programmerade robot 2. Vi samarbetade bra ihop tycker jag. Lego gubben Christer stod vi mållinjen som var 143 cm. Man fick ej testa Roboten. För så var mållinjen 167cm och det lyckades vi med men sedan ändrade hon det till 143cm. När roboten hade kört första gången så gick det lite över gränsen så vi fick göra om det tills vi nådde målet.

Här ser ni en film när roboten kör mot mållinjen:











Köra i fyrkant:



Vi körde i fyrkant som var rätt så enkelt. Jag jobbade med min partner Amanda och det gick bra. Jag som trodde att det var en svår uppgift men det visade sig att det var lätt om man följde instruktionerna.




1 kommentar:

  1. En bra dagbok som är lätt att följa. Trevligt med filmerna!
    Lägg gärna hela dagboken på "ett ställe" så att man inte behöver leta efter de olika momenten. Tänk också på att du gärna få ta med den till själva slutprovet så skriv även tips till dig själv så du kommer ihåg hur ni gjorde.

    SvaraRadera